Hösttankar & åsikter

Eftersom jag inte typ haft några inlägg i min kategori "Tankar & åsikter", hehe, så tänkte jag försöka ändra på det. En av anledningarna till varför jag skapade bloggen var för att dela med mig av tankar. Och eftersom det är höst och ruskväder så varför inte snacka om det? Men å andra sidan, vad finns det att snacka om?
 
 
Enligt mig så är hösten hääärlig, mycket mer mysigare än sommaren faktiskt - kanske för att det är närmare till min födelsedag, hööhö - men det är väl en smaksak. Eller säger man så?
Jaja. Ser faktiskt framemot vintern, ska bli riktigt mysigt, för en gång skull. Och sen blir det julfirande, och nyår.. Och vår, och sommar, och höst.. Och vinter igen. Seriöst. Tycker inte Gud va så himla kreativ med årstiderna, eller vem som nu skapade dem HAHAHA, för jag är snart tretton och är redan trött på dem. Men jag tröttnar rätt enkelt dock.
Det enda jag inte gillar med hösten är regn, förbannade pissblöta "havet-som-öppnar-sig-över-en-när-man-går-till-bussen-och-håret-blir-förstört". Förstör hela det här mysiga, ljuständande, chokladdrickande tiden. Eller?
Faaaast man kanske ska se det bra i det hela? Att sitta inomhus när det ösregnar är faktiskt inte så dumt.
Samma sak med alla årstider.. Fast alla årstider är i stort sett likadana nu typ i Sverige, med växthuseffekten och global uppvärmning och sånt som inte jag vet nåågonting om. Bara att typ isen smälter och det regnar? Typ. No offence, ni som är intresserade av sånt. 
Men med sommarn är det ju varmt och man äter massa glass, och badar, och grillar, och blir nypta av krabbor och uppätna av maneter typ.. Men det finns ju dåligare saker också. Som REEEEGN, ja. Usch. Eller.. När man är bortrest och längtar hem till vänner? Eller till sin katt.. Kallt vatten i sjöar och hav.. Riktigt dåligt. 
Men vår då? 
Det är när alla blommar slår ut, och knoppar börjar växa, och marken komma fram under snön, och allt sånt där pluttinutt som skrivs i poesiböcker. Vi fattar, jag har upplevt det tolv gånger. No offence, igen. 
Men vinter är rätt gött? *varför inte lägga märke till min goa göteborgska, heh?*
Det är ju snö upp till midjan - här iallafall - och så kan man dricka choklad, åka pulka & äta överblivet julgodis. Rätt härligt. Och jag gillar doften av jul. Och pepparkakor. Och glögg. Och julmust. Jansson's frestelse. Julskum. Julavslutning i stallet. Lucia i skolan. Julkort..
 
Okej, jag ger mig. Årstiderna är rätt härliga, i sig själva liksom. Året är härligt. Livet är härligt. Allt är härligt, det tar bara tid att inse det och uppskatta det.
 

Kyssar

Postat av: Anonym

vad tycker du om mig? :$

2012-09-11 @ 20:47:36
Postat av: Anonym

vad tycker du om mig? :$

2012-09-11 @ 20:47:44

Kommentera inlägget här & få en puss:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: